Marketing is altijd al een belangrijk onderdeel geweest voor een bedrijf, maar met de komst van de online wereld is het nog een stuk belangrijker geworden. Bedrijven kunnen op ontzettend veel verschillende manieren hun producten onder de aandacht brengen. Alleen is de ene manier net iets effectiever en efficiënter dan de andere. In dit artikel geef ik je een aantal manieren die je zou kunnen toepassen om je product meer onder de aandacht te brengen, zodat jij je investering snel weer hebt terugverdiend!
Tip 1: laat een animatie video maken
Heb je een product of dienst waarvan iedereen op de hoogte moet zijn? Laat dan een animatie video maken! Het is een laagdrempelige manier om je doelgroep te informeren over je product of dienst. Een animatie video kan in een korte tijd veel informatie overbrengen en kan de doelgroep overtuigen om je product of dienst daadwerkelijk te kopen.
Tip 2: houd je website actief bij
Een website is voor ieder bedrijf tegenwoordig onmisbaar. Het is van ongekend belang dat je jouw website up-to-date houd en dat kun je op verschillende manieren doen. Een optie is het inhuren van gastschrijvers. Dit kan een collega of leidinggevende zijn, maar natuurlijk ook een externe deskundige, een partner of bekende personen. Die laatste categorie mensen zijn vaak wel gevoelig voor een extra podium om hun mening te geven. Op die manier zou je dus een win-win situatie kunnen creëren!
Tip 3: neem interviews/enquêtes af
Om erachter te komen hoe jouw klanten en potentiele klanten over jouw product of dienst denkt kun je interviews of een enquête afnemen. Allebei kan natuurlijk ook! Op deze manier ben je instaat om actief in te spelen op de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Wanneer deze wensen en behoeften afwijken van jouw product of dienst zou je deze kunnen aanpassen zodat het wel aansluit bij de doelgroep. Je kunt ervoor kiezen om zelf dit onderzoek uit te voeren, maar je zou ook een specialist kunnen inschakelen om dit voor je te doen. Uiteraard is dit afhankelijk van je budget die je hiervoor beschikbaar stelt.
Tip 4: maak een infographic
De afgelopen jaren zijn infographics zeer populair geworden. Dit is logisch te verklaren, want een goede plaat kan meer vertellen dan duizend woorden. De essentie van je product of dienst kun je veel sneller duidelijk maken en de doelgroep kan het veel sneller verwerken. Wanneer je zelf een beetje handig bent met een computer, kun je dit gemakkelijk zelf maken. Het internet staat vol met templates en binnen de kortste keren heb jij je eigen infographic gemaakt!
Tip 5: beantwoord vragen
Elke branche heeft zijn eigen jargon en wat is er nou makkelijker dan dit uit te leggen? De kennis heb je immers al in huis! Je kunt op je website een webpagina maken waarin je de meest voorkomende vragen beantwoord en daarbij behorend het jargon van je branche. Je creëert op deze manier ook een win-win situatie, want op deze manier maak je jouw website ook weer up-to-date en dat komt weer ten goede voor de positie in de organische zoekresultaten in de zoekmachines!