Voor veel bedrijven is online marketing een van de belangrijkste strategiën om hun doelgroep te bereiken. Oude reclamecampagnes op de televisie lijken niet meer te werken omdat iedereen dag in dag uit online bezig is. Het is dan ook belangrijk dat je online vindbaar bent voor je doelgroep. Om dit te kunnen doen is het noodzakelijk om te weten wat jouw doelgroep uitspookt online. Op deze manier kan je inspelen op de costumer journey van je klant.
SEO of SEA
Veel mensen zoeken hun aankoopproces op Google. Het is namelijk enorm makkelijk om snel te zoeken naar producten of diensten die je nodig hebt. Met een paar kliks kan je op een website komen die biedt wat jij nodig hebt. Echter is het voor een ondernemer wel belangrijk om hoog in deze zoekresultaten te staan. Het grootste deel van de zoekers gaat namelijk naar de eerste paar resultaten. Om hier te komen kan je twee dingen doen, namelijk SEO en SEA. Wanneer je ervoor kiest om te adventeren, dan kun je snel resultaten zien en betaal je voor iedereen die op jouw website komt. Wil je hoog blijven ranken op het langere termijn? Dan is het noodzakelijk om te investeren in SEO.
SEO specialisten
SEO is het optimaliseren van jouw websites om goed te ranken in de zoekmachines. Google gebruikt echter honderden ranking factoren, waardoor het niet zo eenvoudig is als het van te voren lijkt. Zo moet de website technisch goed in elkaar zitten, maar zijn ook de backlinks en de content op de website cruciaal. Wanneer je dit op orde wilt hebben voor jouw website, maar je hebt zelf te weinig tijd en/of kennis? Dan kan het handig zijn om een SEO specialist in te schakelen om je te helpen. Deze kan je helpen met verschillende onderdelen van SEO. Zo kunnen ze met linkbuilding een goed backlinkprofiel opbouwen en zorgen ze dat de juiste content op de website staan. Organisch zoekverkeer kan enorm veel leads opleveren dus is zeker een goede strategie voor op het lange termijn.