Marketing

Digital signage en digital narrowcasting, in welke branches is dit interessant?

De vraag die jij jezelf wellicht al eens hebt gesteld, is narrowcasting of digital signage een interessante optie voor jouw bedrijf? Narrowcasting wordt tegenwoordig in allerlei branches en organisaties toegepast.

Velen vragen zich af wat het verschil is tussen narrow casting en digital signage. Het antwoord hierop is dat het eigenlijk allebei hetzelfde is. Digital signage is in principe niets meer dan een andere benaming voor narrow casting.

Wanneer je dit gaat toepassen voor jouw bedrijf dan heeft ieder scherm een andere functie. Denk bijvoorbeeld aan commerci
le belangen om de bijvoorbeeld de verkoop meer te bevorderen. De truc is om zo alle tools die je tot je beschikking hebt zo efficint mogelijk in te zetten.

Eigenlijk is het vrijwel voor iedere onderneming interessant.

In welke branches wordt het veel toegepast?


Vooral in de branches zoals retail, openbare ruimtes, kantoren, de horeca en onderwijsinstellingen gebruiken heel erg veel narrow casting.

Een korte omschrijving van het proces vind je hieronder.

Een korte omschrijving.
Narrowcasting is eigenlijk niets meer dan beeldschermcommunicatie. Dit is het tegenovergestelde van broadcasting. Broadcasting is niet gebonden aan een bepaalde plaats, en daarnaast bereik je vaak heel veel doelgroepen die helemaal niet relevant zijn voor hetgeen wat jij wilt overbrengen of vertellen.

Dit is juist de kracht die naar boven komt in narrow casting. Dit zorgt ervoor dat jouw doelgroep wordt bereikt met de content die jij levert. Deze content wordt namelijk gecontroleerd. Alles gebeurt door middel van beeldschermen die 24/7 aanstaan en in verbinding zijn met het internet. Hierdoor kun je heel erg makkelijk op ieder moment van de dag inspelen op alle voorbijgangers.


Met goede en gerichte content bereik je altijd meer!



Met narrow casting zend je dus informatie uit op moderne beeldschermen. Dit is dus eigenlijk voor alle branches interessant vanwege het feit dat je het voor ieder bedrijf kan inzetten. Omdat je de content zo gericht kunt instellen en specificeren dat je de juiste doelgroep altijd wel kunt overtuigen, zorgt narrow casting vaak voor een stijging in de verkoopcijfers.

Iets waar je dan alleen wel echt van af moet stappen, is om een zo groot mogelijke groep mensen te willen bereiken. Daar overtuig je minder mensen mee, en de invloed is relatief gezien veel en veel kleiner. Dit komt omdat je wanneer je alles probeert toe te passen op een hele gerichte doelgroep, en daarmee de content in grote mate specificeert, dan kun je deze mensen sneller en makkelijker overtuigen. Hiermee zul je relatief dus sneller en veel effectiever een omzetstijging kunnen cre毛ren, als met een bericht waarmee je een poging waagt om een zo groot mogelijke groep mensen aan te spreken. Specificeren is de kunst van succesvol zijn in narrow casting.

Dit vind je misschien ook leuk...